Médiahírek
Eladta a Nézőpont a rádiókat mérő Mediametert
A cégadatok szerint idén február 20-án cserélt gazdát a hivatalos rádiós hallgatottságmérést a TNS Hoffmannal 2012 év vége óta együtt végző Mediameter, az új tulajdonos pedig a médiakutatási piacon jól ismert szakember, Hantosi Bálint lett – írja a Hvg.hu. A Mediameter korábbi tulajdonosa a Nézőpont Intézet (Bonum Semen) volt, a cég székhelyét pedig még aznap áttették arra a kilencedik kerületi címre, ahol Hantosi több vállalkozásának székhelye is van - írja az eMasa.
Hantosi a magyar médiapiac ismert és elismert figurája, Outdoor Media Audit vállalkozása a közterületi plakátok számának és arányainak figyelésével foglalkozik, az Ipsosnál pedig szintén a közterületi média hatékonyságának, eredményességének mérésével foglalkozik. Hantosi korábban dolgozott Geszti Péter akkori reklámügynökségénél, az Akciónál, majd tíz évig a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter kereskedelmi igazgatója volt.
A HVG.hu cikke – kormányközeli forrásokra hivatkozva - felveti, hogy a Mediameter tulajdonosváltása mögött elképzelhetően az áll, hogy a televíziós közönségmérés piacán egyeduralkodó, és tavaly 298 millió forintos adózott nyereséggel záró Nielsen Közönségmérés piaci helyzetét szeretnék megingatni.
Médiaszabályozás
- Törvények
- Rendeletek
- Alkotmánybírósági határozatok
- Társszabályozás, etikai szabályozás
- Közszolgálati Kódex
- A Médiatanács ajánlásai
- Egyéb
- Magyar jogforrások angolul
(Sources of Hungarian Law in English) - Az Európai Unió médiaszabályozása
- Az Európa Tanács médiaszabályozása
- Más nemzetközi szervezet
- Nemzetközi kódexek, etikai normák